Vanliga frågor

Har du en fråga eller behöver hjälp? Kolla igenom vanliga frågor eller kontakta vårt supportteam direkt här nedan.

Marknadsplats och produkter

Jag vill ångra ett köp på marknadsplatsen

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt. Kontakta oss via kontaktformulär nedanför och vi hjälper dig.

Jag har inte fått tillgång till produkt jag har köpt

Börja med att kolla aktiveringinstruktionerna, där står det hur du går tillväga för att få tillgång till produkten. Instruktionerna hittar du på din översikt, under Hälsotjänster. Om det inte hjälper, kontakta oss via kontaktformulär nedanför. Inkludera gärna ditt namn och order-id som finns på ditt kvitto.

Produkten jag köpt är skadad eller felaktig

Om du mottagit en produkt som är skadad eller felaktig så har du 3 års reklamationsrätt enligt Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. För att reklamera varan behöver du kontakta leverantören av produkten som hjälper dig vidare. Efter att leverantören mottagit produkten görs en bedömning om den anses vara felaktig och om du har rätt till ersättning. Har du det sätts summan tillbaka på ditt hälsosaldo på plattformen.

Saldo på marknadsplatsen

Du får 6250 kr de första två åren att spendera på hälsorelaterade produkter och tjänster på Health Integrators marknadsplats. Pengar som inte nyttjats ifrån saldot kommer att ackumuleras och kan användas inom programmets fem år.

Hälsocoach och samtal

Jag vill avboka eller boka om ett samtal, hur gör jag?

En knapp för att avboka hittar du tillsammans med mötesinbjudan på din översikt. Tänk på att samtalet ska avbokas/ombokas 24 h innan det inträffar. Missat/uteblivet samtal kommer dras av från ditt samtalssaldo.

Hur ofta och hur länge kommer jag att träffa min hälsocoach?

Under år 1 kommer ditt första samtal vara 50 minuter följt av 6 stycken 25 minuters samtal fördelade över året. Under år 2 har du 2 stycken 25 minuters möten. Under år 3-5 har du 1 möte på 25 minuter med din coach.

Kan jag köpa till fler samtal?

Klok investering i dig själv. Det kan du göra på marknadsplatsen. Du och din coach kommer tillsammans fram till en plan hur dessa möten ska fördelas.

Hur säkerställer ni att era hälsocoacher har rätt utbildning?

Vår rekryteringsprocess är gedigen där vi ställer krav på att hälsocoacherna har gått en utbildning som motsvarar våra krav. Dvs att de har studerat vid universitet, högskolor eller av oss godkända folkhögskolor på minst två år. De allra flesta coacher hos oss har även med sig arbetslivserfaren som är av stort värde.

Kan jag välja vilken coach jag har?

Du bokar ditt första 50 minuters samtal och blir då tilldelad en coach. Därefter kommer du och din coach överens gällande när nästkommande samtal ska ske.

Har jag samma coach eller byter jag?

Vi strävar efter att du ska har samma coach genom hela projektet. Dock kan vi inte ge någon garanti för det.

Om jag önskar byta coach hur gör jag då?

Kontakta oss via melj formuläret nedan för så hittar vi en lösning som känns bra för dig.

Är era hälsocoacher sjukvårdsutbildade?

Hälsocoacher är experter på att jobba preventivt. Är du i behov av vård hänvisar vi dig till din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.

Om jag är i behov av vård kan jag vända mig till er?

Vi är inte en vårdgivare, om du behöver vård hänvisar vi dig att kontakta din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.

Kontakta oss direkt

Mejla oss om dina problem eller frågor, så återkommer vi till dig så snabbt vi kan. Vårt supportteam finns på plats vardagar mellan 09:00 och 17:00.