Vanliga frågor

Har du en fråga eller behöver hjälp? Kolla igenom vanliga frågor eller kontakta vårt supportteam direkt här nedan.

Marknadsplats och produkter

Jag vill ångra ett köp på marknadsplatsen

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt. Kontakta oss via kontaktformulär nedanför och vi hjälper dig.

Jag har inte fått tillgång till produkt jag har köpt

I samband med att du genomför ett köp på marknadsplatsen får du alltid tillgång till en aktiveringsinstruktion. I den hittar du all information du behöver för att få tillgång till produkten eller tjänsten du köpt.

Längst ner på din översikt på plattformen, under rubriken "Köpta hälsotjänster", kan du se dina köpta produkter och tjänster. Genom att klicka på någon av dessa får du upp tillhörande aktiveringsinstruktion med en eventuell rabattkod att använda hos leverantören, länkar och vidare information om hur du får tillgång till produkten/tjänsten.

Observera att Health Integrator är en återförsäljare och att du i vissa fall behöver slutföra köpet hos leverantören för att få tillgång till det du köpt. Om du köpt en produkt via marknadsplatsen som du ännu inte fått vill vi uppmana dig att dubbelkolla om du verkligen har slutfört köpet hos leverantören genom att följa stegen i aktiveringsinstruktionen.

Produkten jag har köpt är skadad eller felaktig

För att reklamera varan behöver du kontakta leverantören av produkten som hjälper dig vidare. Efter att leverantören mottagit produkten görs en bedömning om den anses vara defekt och om du har rätt till ersättning. Har du det sätts givetvis summan tillbaka på ditt hälsosaldo på plattformen.

Hälsocoach och samtal

Jag vill avboka eller boka om ett samtal, hur gör jag?

På plattformen under "översikt" kan du avboka/omboka ditt samtal med din coach. Tänk på att samtalet ska avbokas/ombokas 24h innan det inträffar. Missat/uteblivet samtal kommer dras av från ditt samtalssaldo.

Kan jag köpa till fler samtal?

Klok investering i dig själv! Det kan du göra på marknadsplatsen i kategorin Hälsocoachning. Du och din coach kommer tillsammans fram till en plan hur dessa möten ska fördelas.

Hur säkerställer ni att era hälsocoacher har rätt utbildning?

Våra hälsocoacher har gedigen arbetslivserfarenhet och minst en treårig utbildning inom relevant område från universitet eller högskola.

Kan jag välja vilken coach jag har?

Nej. Du bokar ditt första 50 minuters-samtal och blir då tilldelad en coach. Därefter kommer du och din coach överens gällande när nästkommande samtal ska ske.

Har jag samma coach eller byter jag?

Vi strävar efter att du ska har samma coach genom hela projektet, dock kan vi inte ge någon garanti för det.

Om jag önskar byta coach hur gör jag då?

Kontakta oss via formuläret nedan för så hittar vi en lösning som känns bra för dig.

Är era hälsocoacher sjukvårdsutbildade?

Nej. Hälsocoacher är experter på att jobba preventivt. Är du i behov av vård hänvisar vi dig till din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.

Om jag är i behov av vård kan jag vända mig till er?

Nej, vi är inte en vårdgivare. Om du behöver vård hänvisar vi dig att kontakta din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.

Jag får inte videosamtalen att fungera. Vad ska jag göra?

Du bör titta på Videosamtal-kategorin i vårt Hjälpcenter för att se hur du kan lösa de allra vanligaste problemen.

Om du trots detta fortfarande har problem kan du skicka en skärmbild på felet till oss så kommer vi titta på det tillsammans med våra tekniker.

Kommunikation

Jag vill inte få SMS eller e-postutskick från er. Kan jag stänga av dem?

Du kan själv kontrollera vilka påminnelser eller notiser du vill få från Health Integrator genom att gå till sidan Mina uppgifter som finns tillgänglig i menyn längst upp på sidan.

Skrolla sedan ner till sektionen för Notifieringar och Samtalstid.

Kontakta oss direkt